فروش پستي ويندوز 8 اورجينال
خرید اینترنتی
خرید اینترنتی خرید پستی

ويندوز 8 اورجينال


ويندوز 8 اورجينال


ويندوز 8 تغيير بزرگي به حساب مي آيد. سيستم عاملي که هم روي تبلت ها و هم کامپيوترهاي شخصي کار مي کند. هم با موس و کيبرد کار مي کند و هم يک رابط لمسي به نام مترو دارد. دقايقي پيش مايکروسافت نسخه بتاي عمومي اين سيستم عامل را براي دانلود ارايه کرد. و حالا وقت اش رسيد تا با مهم ترين امکانات و تغييرات اين سيستم عامل آشنا شويد. پس ادامه مطلب را از دست ندهيد.



Internet Explorer 10

قبول دارم که اسم اين مرورگر وب خاطرات خوشي (اينترنت اکسپلورر 6 و 7) براي خيلي از شما تداعي نمي کند. اما IE10 واقعا سريع، روان و همراه با مقادير فراواني سرگرمي و موارد کاربردي در رابط مترو است. سويپ کردن براي جلو و عقب رفتن درصفحات باز شده واقعا احساس راحتي و کارايي خوبي دارد. اين مورد به گونه اي است که همه موبايل ها بايد براي هدايت کاربر در ميان صفحات وب از آن بهره ببرند.

حتي وقتي که مرورگر در حالت Snap در حال کار است، دو بار تپ کردن Zoom in و Zoom out مي کند. Snap به حالتي مي گويند که پنجره minimize شده و در اندازه کوچک در گوشه صفحه ويندوز به کار خود ادامه مي دهد. زوم کردن و جابجايي در طول و عرض صفحه واقعا نرم و روان بوده و همانند عکس العملي که از يک شيئ طبيعي توقع داريد به شما پاسخ مي گويد.




زوم معنايي و منطقي يا Semantic Zoom

زوم سمنتيک يا معنايي سازماندهي اپليکيشن هاي تان را به راحتي يک بشکن زدن سرو سامان مي دهد. با Pinch صفحه، همه tileهاي روي صفحه شروع کوچک شده و صفحه زوم اوت مي شود، (به ويديو انتهاي مطلب مراجعه کنيد) به گونه اي که به تمامي اپليکيشن ها يکجا در مقابل ديدتان قرار مي گيرند و مي توانيد آنها را از نو ساماندهي کنيد. مي توانيد آيکون يا Tile خاصي را به تنهايي کشيده و جابجا کنيد، يا اينکه گروهي از اپليکيشن ها را جابجا نماييد. با اين کار شيوه نمايش برنامه هاي پرکاربرد در صفحه Start را تعيين مي کنيد و براي دسترسي به آنها نيازي به اسکرول کردن هاي بي پايان نداريد.


اپليکيشن بار يا App Bar

مترو برنامه هاي کم کاربرد را تبعيد مي کند، اما مي تواند تشخيص دهد که شما برخي اوقات به آن نياز داريد. بنابراين ويندوز 8 اين امکان را فراهم آورده که هنگامي پايين صفحه را به سمت بالا مي کشيد، از طريق App Bar به اين برنامه ها دسترسي داشته باشيد. اين بهترين راه براي حصول اين نتيجه است که هنگامي به برنامه اي نياز داريد سريعا به آن دست يابيد، و هنگامي که لازمش نداريد، دست و پا گيرتان نباشد.

علاوه بر اين با سويپ کردن رو به بالاي پايين صفحه مي توانيد در بسياري از برنامه ها دستورات دروني آنرا مشاهده و استفاده کنيد.




مديريت اپليکيشن ها و سويچ کردن

در نسخه «پيش نمايش توسعه دهندگان» شما مي توانستيد بين اپليکيشن هاي در حال اجرا در مترو با کشيدن سمت چپ صفحه به سمت وسط، جابجا شده و سويچ کنيد. اما در نسخه آزمايشي اين عملکرد چند پله بالاتر ايستاده است. شما مي توانيد يک سويپ يا کشيدن کوچک چپ به راست، گوشه چپ صفحه را داشته باشيد، با اينکه با استفاده از موس به گوشه بالا و سمت چپ صفحه رفته و آن را پايين بکشيد. حال برنامه هاي باز را مشاهده خواهيد کرد.

براي بستن برنامه ها هم تنها کافي است که آنها را از حالت Snap در منوي باز شده در سمت چپ صفحه به پايين صفحه ويندوز کشيده و رها کنيد.


Charms

Charms هم نسبت به نسخه توسعه دهندگان تغييرات فراواني کرده است. تنها کافي است از سمت راست صفحه سويپ کنيد تا تمامي امکانات آن را در دسترس داشته باشيد. جايي که به شما اجازه مي دهد جستجو کنيد، به تنظيمات دسترسي داشته باشيد، اطلاعات را با ديگر اپليکيشن ها به اشتراک بگذاريد و بسياري ديگر از کارهاي اينچنيني را انجام دهيد. عنصري با نام نمايش دسک تاپ يا show Desktop کلا از ويندوز رخت بر بسته.

فاصله گذاري ها کمي عريض تر شده اند، به گونه اي که همه چيز براي افراد چپ دست و راست دست به راحتي قابل دسترس شده است. اما به شما اين امکان را هم مي دهد که تسک مورد نظر را سريعا انجام داده و به کار قبلي تان برگرديد. براي مثال، هنگامي که Charm تنظيمات را تپ مي کنيد، صفحه تنظيمات درست همان جايي ظاهر مي شود که انگشتان تان قبلا آنجا بوده اند، تا دم دست تان باشند. (ويديو انتهاي مطلب را ببينيد)




SkyDrive و قابليت هاي به اشتراک گذاري ويندوز 8

اسکاي درايو، سرويسي از مايکروسافت است که فضايي ابري را در اختيار کاربرانش قرار مي دهد. آپلود و دانلود فايل ها از اسکاي درايو توسط کامپيوتر هاي مختلف براي کاربران مايکروسافت امکان پذير است.

نسخه جديد اسکاي درايو مايکروسافت، يکي از صريح ترين پاسخ ها به iCloud اپل است. با وجود ايراداتي که بر SkyDrive وارد مي شود، اما در برخي موارد و تنظيمات، حتي پرقدرت تر از iCloud ظاهر شده است.

شما مي توانيد توسط اين قابليت هر نوع فايلي را در فضاي عرضه شده آپلود کرده و در فضاي عمومي، به اشتراک بگذاريد. مايکروسافت به توسعه دهندگان اجازه اضافه کردن قابليت ها و اپليکشن هاي اضافه را داده است و بدين ترتيب يکي از بخش هاي جذاب که در به صورت ادغام شده در سيستم عامل وجود دارد همين SkyDrive است.

براي مثال در ويندوز 8 بخشي وجود دارد که امکان به اشتراک گذاري و آپلود سريع فايل ها را امکان پذير مي کند. همچنين امکان ضميمه کردن فايل به ايميل، و يا به اشتراک گذاري يک صفحه در اينترنت اکسپلورر از قابليت هاي اشاره شده هستند.

البته اين فقط شروع کار است، بايد منتظر نرم افزارهاي جانبي که از جانب برنامه نويسان ويندوز عرضه خواهند شد باشيم تا از اين سرويس مايکروسافت نهايت بهره را برده باشيم.




دکمه Start

مايکروسافت کليد Start را در رابط کاربري ديداري ويندوز 8 ناپديد کرده است! اگر تصور مي کنيد مي توانيد طبق سنت قديمي‌اي که از ويندوز 95 با اين سيستم عامل بوده، با موس، روي يک کليد استارت در گوشه ي پاييني صفحه کليک کنيد، در اشتباهيد.

شايد مهمترين دليل اين مساله تغيير بنيادي در ظاهر اين ويندوز است. در اين نماي جديد، شايد واقعاً امکان جاي دادن يک کليد استارت گرافيکي در ظاهر ويندوز وجود نداشته است.

البته با فشردن کليد فيزيکي استارت (کليد لوگوي ويندوز روي کيبرد) در کامپيوتر و کليد مخصوصي که در تبلت هاي مجهز به اين ويندوز، يک منوي Start به صورت تمام صفحه ظاهر خواهد شد. با استفاده از اين منو، مي توانيد به برخي اپليکيشن هاي نصب شده بر روي ويندوزتان دسترسي داشته باشيد.




اپليکيشن ها:

مايکروسافت تعدادي از اپليکيشن هاي داراي رابط کاربري مترو را به صورت پيش فرض در نسخه بتا همراه کرده است و مي توانيد تعداد بيشتري را هم از فروشگاه ويندوز 8 دانلود کنيد. (همه به صورت رايگان) نرم افزارها در وضعيت تمام صفحه با سرعت بسيار خوبي اجرا مي شوند. اگر بتوانيد اين نسخه از ويندوز را روي يک تبلت امتحان کنيد متوجه مي شويد که حرکات لمسي بسيار خوب و روان کار مي کنند.


اگر در وضعيت مترو و روي تبلت با اين سيستم عامل کار کنيد همه چيز بسيار خوب است. حرکات لمسي کمي پيچيده تر نسبت به ديگر سيستم عامل ها هستند اما خلاقيت هاي جالبي به همراه دارند.

وقتي به حالت دسکتاپ اين سيستم عامل مي رويد (که احتمالا اين کار را زياد هم انجام مي دهيد) اوضاع کمي متفاوت مي شود. در ويندوز 7 شما هر نرم افزاري که ميخواهيد فعال کنيد را از ليست درون Taskbar انتخاب مي کنيد. اما در ويندوز جديد بايد به گوشه سمت چپ برويد و قسمتي را به پايين کشيده و بگرديد که دنبال کدام پنجره بوديد. هر چند مي توانيد اين اپليکيشن ها را در سمت راست صفحه به صورت داک شده در بياوريد.

به طور کل به نظر مي رسد ويندوز 8 هم علاقه زيادي دارد که تمام اپليکيشن ها به صورت تمام صفحه اجرا کند. اما اين براي کساني که عادت دارند پنجره هاي زيادي را کنار يکديگر داشته باشند زياد جالب نيست. روش باز نگه داشتن تعداد زيادي پنجره و مرتب کردن آنها با موس همانطور که دوست داريد در اين سيستم عامل آنقدرها در دسترس تان نيست.

فراموش نکنيد هنوز چندين ماه تا ارايه نسخه نهايي اين سيستم عامل باقي مانده و مايکروسافت هنوز مشکلات زيادي را در اين سيستم عامل برطرف خواهد کرد. امروز شاهد تغييرات و پيشرفت هاي زيادي بوديم. بايد منتظر باشيم تا ببينيم نسخه RC و در نهايت نسخه اصلي چقدر کاربران را راضي خواهد کرد.




قيمت: 5000 تومان
لطفاً براي خريد ويندوز 8 اورجينال روي تصوير زير کليک کنيد.

خريد ويندوز 8 اورجينال




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط رضایی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی